Skriblerier

tirsdag 25. november 2008

women only!

Og GUD som jeg trengte det.
Helgens aktiviteter ble etter en strabasiøs dag på jobb, Jon Almaas spotting og en ståtur på toget til Skien tilbragt med en hel haug med jenter på "Ladies Night" i P-town.
Som man alltid er vant til å se meg troppet jeg opp i støvletter og skjørt, som seg hør og bør. Det er jo selvsagt et daglig antrekk for Silje.
Ved ankomst tar det ikke mange smellane til før jeg ufrivillig er påmeldt drikkekonkuransen av mine kjære veninner. Jeg hører bacardi og får angstanfall. Motvillig entrer jeg scenen og får servert rusbrus. Glugg. I win. Dildo!

Det var i grunn en sinnsykt koselig kveld selvom utelivet i Grenland ikke er mye å skrive hjem om. Masse kjente fjes og gode venner.
Katastrofal form på lørdag men dagen ble reddet av skosalg og Ylvis brødrene spradende rundt på torget. I skien!

Uken er for lengst i gang igjen og jeg er i rutine blandt boblejakker, uggs og stresskofferter.
Jeg trener på verdens dyreste treningssenter, går kappgang med frokostens take-away kaffe og føler meg altfor lik fiffen.
Veien er virkelig ikke lang fra gull til rennestein og det skremmer meg.
Jeg hadde en lang samtale med en av gutta fra dagens bakside som jaktet på et sted hvor "folk bryr seg litt mer om sine medmennesker enn om et løv som har falt ned fra et tre".
Kirke på kirke, frelsesarmeer og tilsynelatende medmenneskelighet. Stengt. Nå er jeg ikke så naiv at jeg tror på alle som sier de har kommet seg ut av miljøet og kun trenger husly, men jeg blir eitrende forbanna når det bygges en totalt unødvendig Opera til mangfoldige millioner og milliarder mens frelsesarmeen er stengt for dem som trenger det mest.
Greitt nok. Kunst og kultur er viktig for befolkningen men hva med den delen av oss som ikke går i operaen for å drikke dyr vin og bli sett?
Det blir og ramaskrik når rusmisbrukere trår innenfor Stortinges hellige dører. Gud forby. Det kan smitte!!
Spytt noen millioner i rusomsorge, hjelpesentraler og politi som orker å reise seg ut av sofaen i helgene!!

Dette ble en voldsom digresjon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Du er morsom!

Og du har rett. I digresjonen din.

.m sa...

e9.

og JEIJ for dildo!! føfan! hihihi